perjantaina, helmikuuta 09, 2007

Sukkia

Mitähän minun Project Spectrumista tulee, kun värimieltymykseni menee ihan toisin kuin alun perin suunnittelin!? Ajattelin, että sini-valko-harmaa helmi-maaliskuu ainakin olisi minulle helppo, mutta nyt huomaan ettei esim. lempivärini sininen sytytä yhtään! Kummaa!

Aloitin nimittäin eilen tällaista:




Tuosta olisi tullut kääntövarsisukat, mutta kun en keksinyt mitään kivaa mallia itse sukkaosaan, into neuloa hiipui kummasti! En vaan jaksanut, vaikka lankakin oli niin kauniin sinistä, sellaista, josta olen ennen tykännyt. Koko homma siis meni purkuun ja niin sekin lanka jää marinoitumaan kaappiin... Tylsää...

Tutkin varastojani hamsteriuden hengessä ja teki mieli ottaa puikoille ruskeaa ja erityisesti eräät kauan kaapissa olleet langat. Näiden tarina on se, että toisen kerän olen ostanut joskus pari vuotta sitten ja sitten se on jäänyt kaappiin loikoilemaan kun eihän yhdestä 50 g kerästä mitään saa. Viime syksynä löysin lankakaupasta tarjouksesta tuota samaa lankaa ja nyt niistä sitten tulee sukat (toivottavasti lanka riittää). En uskaltanut tehdä kovin pitkää vartta kun pelkään että lanka loppuu. Neuloessa olenkin miettinyt miten ratkaisen langanloppumisen jos niin käy. Ehkä sukkien kärjet voisi olla vaikka yksiväriset ruskeat??



Tykkään kovasti tuosta langasta (Sandnesin Smart) ja nyt pääsen niiden valmistuttua
kokeilemaan miten muut langat kestävät sukissa. Tähän asti olen käyttänyt sukkiin vain ja ainoastaan Novitaa. Novita nuhjuuntuu sukissa, saa nähdä miten Smartin käy! Ja huomatkaa: puikoilla on molemmat sukat kerralla, niin on paljon mukavampaa:-)

Palmikkopipon ohje on jo koneella ja se kyllä päätyy Ullaan jos vain sinne kelpaa:-)

1 kommentti:

Kristel kirjoitti...

Minulla on Smartista kirjoneulesukat, jotka ovat varmaan parhaiten pitoa kestäneet villasukkani viime vuosilta. Jos teet tiivistä pintaa, niin luulisi kestävän. :)