perjantaina, heinäkuuta 22, 2016

Prahan reissulla

Näköjään nyt kaikki ajan tasalla olevat neulojat olivat täällä Jyväskylässä, kun hienonhienolta vaikuttavat neulefestarit keräsivät innokaat neulojat paikalle. Mutta minä en nyt sitten ollutkaan niin valveutunut neuloja että olisin etukäteen moisesta tapahtumasta tiennyt. Minä sen sijaan olin reilun viikon veran lomamatkalla Prahassa. Ja jos oli hienot neulefestaritr, niin kyllä vaan oli Prahan reissukin ikimuistoinen :-)

Lanka/kangas/askartelukauppoja en vahingossakaan nähnyt vaikka aika paljon tuli kierreltyä kaupunkia edestakaisin ja myös muualla kuin turistikohteissa. Mutta ei se oikeastaan haitannut (tosin ihmettelen että onko niitä ollenkaan ja missä??).

Löysin kuitenkin mukavia tuliaisia ihan itelle :-) Herkkuhunajapallosia (Marlenka), ihana Mucha-muki ja Mucha-laatikko (joka sisälsi paahdettuja manteleita, mutta ne olivat sivuseikka, laatikko on ihana!) ja pieni okariina-soitin, jonka soittamista nyt yritän opetella. Siinä on tosi kaunis ääni, jos sitä vaan ensin oppii soittamaan:-)






Nämä kaverukset oli mun suosikit eläintarhassa:


Ja lapset oli innokkaita valokuvaamaan nähtävyyksiä, eikös vaan:






1 kommentti:

seijap kirjoitti...

Minä kiiruhdin neulefestareilta sunnuntaina kotiin ja isännän kanssa kahden kesken Prahaan maanantaina. Kotiin tulimme torstaina. MarLen lanka/kangaskaupassa kävin, sen tsekkasin etukäteen. Ei ollut minun kauppani. Kotva tavaratalossa oli lankaosasto. Ei mitenkään puhutteleva Austemannia ja anchoria.
Meillä jäi vielä eläintarha seuraavaan reissuun.
Joitain kuvia laitan reissusta myös blogiin kun kerkeen.